Verzend (transport) kosten;

Onze producten zijn onder verdeeld in drie verzendcategorieën: verzenden per Doos, verzenden per Koerier en verzenden per Vrachtwagen. Bij elk product wordt aangegeven in welke categorie die valt. Uw verzendkosten kunt u onder aan deze pagina vinden in de Transport-tabel. Indien u producten uit meerde verzendcategorieën wilt bestellen, gelden de verzendkosten van de hoogste/grootste categorie. Als u bijvoorbeeld producten uit de categorie Doos, en de categorie Koerier wilt bestellen, dan gelden de verzendkosten van Koerier. 

De verzendkosten worden door ProBouwen direct meeberekend in de totaalprijs van de winkelwagen bij het afrekenen. De totaal prijs is inclusief 21% b.t.w. en inclusief transport.
Voor de waddeneilanden gelden aparte transport tarief toeslagen welke u op basis van nacalculatie worden aangeboden.

Levering

Producten uit de verzendcategorie "Doos" worden verzonden per PostNL. Een dag voor levering ontvangt u hiervan de track en trace code. Mocht u niet thuis zijn bij de eerste bezorgpoging dan probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet dan laat de bezorger een bericht voor u achter. PostNL komt standaard de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket. U kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achter laat. Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan wordt het voor u bewaard op een PostNL-locatie bij u in de buurt. U heeft dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. 

De categorie "Koeriersdienst" geldt voor producten die te groot zijn voor PostNL, maar nog wel per bus/bakwagen geleverd kunnen worden. Deze producten worden vaak per bundel verpakt, en met de hand gelost door de chauffeur. Doordat de vervoerder geen standaard routes rijdt kunnen wij u hier helaas niet van te voren een tijdsindicatie van verstrekken. Mocht u niet aanwezig zijn dan neemt de chauffeur telefonisch contact met u op om de levering te bespreken. Dit kan zijn dat de koeriersdienst het pakket bij u in de tuin mag leggen, of bijvoorbeeld bij de buren af mag geven.

Het transport voor de categorie "Vrachtwagen" wordt verzorgd door de transporteur LCW Transport te Groningen. LCW Transport levert uw bestelling op een van te voren afgesproken dag. Een dag voor levering ontvangt u per mail een indicatie van het aflevertijdstip. Mocht u niet aanwezig kunnen zijn, dan adviseren wij u de plek voor de materialen duidelijk aan te geven m.b.v. een bord o.i.d. De chauffeur neemt telefonisch contact met u op om de levering te bespreken. 

Afhalen

Het is ook mogelijk om uw bestelde producten op onze locatie af te halen (Zevenhuizen te Groningen). Hierdoor betaalt u dus geen transportkosten. Zodra uw bestelling bij ons binnen is, wordt er contact met u opgenomen wanneer u uw bestelling kunt ophalen.

Levertijd

De materialen worden binnen 2 - 5 werkdagen (mits op voorraad) uitgeleverd of op een van te voren afgesproken dag(deel). Mocht om welke reden dan ook de levertijd langer zijn dan wordt dit direct na het ontvangen van de orderbevestiging met u overeen gekomen. Mocht u het hier niet mee eens zijn of wilt u een deel van de order laten vervallen, dan wordt het (teveel) betaalde geld binnen 5 werkdagen teruggestort.

Factuur - order bevestiging

Op het moment van bestellen ontvangt u per e-mail direct uw factuur. Dit is tevens uw orderbevestiging.

Betalen

U betaalt op een veilige en betrouwbare manier online via uw eigen bank met iDeal.

Als u uw bestelling liever op onze locatie afhaalt kunt u kiezen tussen het vooraf betalen per iDeal, of contant aan de balie betalen op het moment dat u uw goederen afhaalt (pinnen mogelijk).

U kan ook betalen met de creditcard, met de creditcard kan u een aankoop doen die achteraf wordt betaald. Dit is in tegenstelling tot een debet kaart waarbij het bedrag meteen van de rekening wordt geschreven. De creditcards die wij accepteren zijn de; Visa Card en de Mastercard

Ook kunt u er voor kiezen om te achteraf te betalen met Klarna pay later. Met Klarna pay later geven wij u de optie om tot en met 30 dagen na de aankoop te betalen. Hierdoor kunt u bepalen of de aankoop precies is waar u naar op zoek was. 

Klachtenprocedure 

Heeft u een klacht of opmerking over een product, bestelling, de site of over onze dienstverlening, neem dan contact met ons op via de e-mail (info@probouwen.nl), per post (Hoofddiep 12, 9354 AP Zevenhuizen) of vul ons contactformulier in. 

Formuleer uw klacht zo duidelijk mogelijk zodat wij u op de best mogelijke manier kunnen helpen. Indien u een klacht over een product heeft, vragen wij u indien mogelijk een foto toe te voegen. 

Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, zullen wij u binnen drie werkdagen een inhoudelijke reactie sturen op uw klacht en proberen een passende oplossing te bieden. Wij van ProBouwen zullen altijd proberen de klacht samen met u op te lossen, en zullen er alles aan doen wat redelijk in ons vermogen ligt om u zo goed en zo snel mogelijk te helpen met uw klacht.

Mocht dit onverhoopt niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, dan kunt u terecht bij de onafhankelijke geschillencommissie van de Thuiswinkelorganisatie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Een product moet dus doen wat u als koper redelijkerwijs mag verwachten, zo staat dat in de wet. Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Is dit niet het geval, dan zorgen wij voor herstel/vervanging of voor het restitueren van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is. 

Retourneren materialen/ Herroepingsrecht  

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

Retour adres: ProBouwen B.V.
  Hoofddiep 12, 9354 AP Zevenhuizen (Gn)
  E-mail: info@probouwen.nl
  Tel. 0594-631391 / Fax. 0594631361

Gevolgen van de herroeping  

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.  

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.  

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Maatwerk

Het is mogelijk artikelen of maatwerk producten te kopen die niet standaard in onze webshop te koop zijn, bijvoorbeeld als u het plaatmateriaal of hout gezaagd of bewerkt wilt hebben. Stuur een e-mail of fax, of bel ons, dan krijgt u zo spoedig mogelijk een offerte retour voor de materialen die u nodig heeft. Het hierboven vermeldde herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die speciaal voor u op maat worden gemaakt. Maatwerk producten kunnen daarom niet worden geretourneerd.

Statiegeld pallets

Statiegeld pallets worden niet berekend. Dit om achteraf extra kosten te voorkomen. Een pallet product is dus inclusief de pallet kosten. Het ophalen van pallets is erg kostbaar. Indien wij toch pallets retour moeten halen, zullen wij hiervoor wel kosten berekenen. U kunt dan bellen met onze klantenservice telefoonnummer: 0594 - 63 13 91. Of stuur een fax naar 0594 - 63 13 61. 

Overige vragen 

Heeft u nog vragen dan kunt u ons altijd bellen op werkdagen tussen 9:00-12:00 en 13:00-17:00 op telefoonnummer 0594 - 63 13 91.